Appels d'offres pour les post-doctorants

Quelques propositions de supports post-doc et temporaires au fil de l'eau :

- CDD Ingénieur R&D Statistique/Informatique au Laboratoire de Mathématiques Bretagne Atlantique à Vannes. Date limite candidature 15 février 2016. Profil et détails

- The research group on Free Probability at Saarland University, Saarbruecken, Germany is offering postdoc positions in free probability, operator algebras or random matrices, starting from Summer 2016 or later. The positions are funded by the ERC Advanced Grant "Non-Commutative Distributions in Free Probability", held by Roland Speicher. Deadline February 29, 2016. Announcement - Details

- The German Research Foundation "Roug Paths, Stochastic Partial Differential Equations and Related Topics" offers several postdoc positions in Berlin. Deadline February 20, 2016. Details

- Poste de statisticien en CDI - ATEXO Paris (activité d'évaluation des politiques publiques en utilisant notamment l'analyse de données).

- Post doc call 2016-2018 Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMahth) in all areas of mathematics : Deadline : january 15, 2016.

-3 Post-doctoral positions in Singularity Theory. FAPESP Postdoctoral Research Fellowship at the Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação, Universidade de São Paulo at São Carlos, SP, Brazil. Application with curriculum vitae, short research project, letter indicating the motivation for the position and short description of their expertise to send to Professor Maria Aparecida Soares Ruas (maasruas@icmc.usp.br).Deadline February 20,2016.

Vous pouvez également consulter :

POST-DOC POSITIONS Labex CHL sur CHL

Offres POST-DOC et ATER sur OPERATION POSTES

"Job Listings" sur MATHJOBS

"Jobs" sur European Mathematical Society EMS

"Offres d'emplois" sur AMIES

Ne pas hésiter à contacter Chantal Halet à la direction de l'IRMAR pour toutes précisions utiles.